Mindfulness Groepstrainingen

Aan jezelf werken voor meer rust en balans in je leven

Zodat je beter in je vel zit én toch alle ballen hoog kunt houden

Wist je dat.. negatieve gedachten 2,5 keer sterker zijn dan positieve gedachten?

Je wilt wel aan jezelf werken, maar..

Je vindt dat je het beste uit je carrière moet halen, je drukke gezinsleven moet energie opleveren, het liefst wil je drie keer per week sporten en zo gezond mogelijk leven. Nu de pandemie weer achter ons ligt wil je zo veel mogelijk uit het leven halen. Maar je bent altijd moe, hebt een zeer kort lontje, hebt het gevoel alsof je constant op je tenen moet lopen. Op social media zie je iedereen van alles en nog wat doen en in jouw ogen het perfecte leven lijden en je denkt bij jezelf: is er nou iets mis met mij?

Moet ik aan mezelf gaan werken? Lastig. Je hebt het al zo druk en er is altijd wel een reden om het niet te doen: die opleiding voor je werk, je weet niet waar je de tijd vandaan moet halen en financieel is het nu misschien ook lastiger. Je schuift het op de langere termijn, maar ondertussen ontwikkel je wel steeds meer lichamelijke kwaaltjes zoals hoofdpijn, slapeloosheid, gewichtstoename en vermoeidheid.

Of je durft nog helemaal niet te beginnen. Zoals het nu gaat, gaat het ook. Oké, je bent moe en het voelt alsof je van vakantie naar vakantie leeft. Echt genieten is het ook niet, maar toch kun je dit best nog wel even volhouden. Zo erg is het nou ook nog niet.

Bovendien, stel dat je wél zou durven om aan jezelf te werken, wat zouden anderen daar wel niet van vinden?

Signalen dat je beter voor jezelf moet zorgen

Je negeert je signalen die je lichaam geeft

Bij hoofdpijn grijp je snel naar een pijnstiller en bijslapen doe je wel in het weekend of in de vakantie die er aan zit te komen. Je neemt gewoon een extra kop koffie. Buikpijn of darmklachten verklaar je door je voeding en zal wel opgelost worden als je wat gezonder eet.

Je lontje is kort en je hebt het gevoel nooit klaar te zijn

Je voelt een enorm verantwoordelijkheidsgevoel voor alles. Komt niet toe aan de belangrijke dingen omdat je alleen maar bezig bent met de kleine adhoc zaken die op dat moment veel aandacht vragen. Activiteiten voor jezelf krijgen minder prioriteit en vallen als eerste af.

Emoties overvallen je

Het ene moment gaat alles goed en het andere moment barst je in het bijzijn van je collega’s of leidinggevende in huilen uit, precies bij de persoon waarbij je dat niet wilt doen. Je voelt je vaker somber dan vrolijk en hebt steeds minder zin om iets te ondernemen: alles kost extra veel moeite.

Je bent vergeetachtig en kunt je slecht concentreren

Het stemmetje in je hoofd is heel streng. Het moet van alles, altijd beter of sneller. Je snapt niet waarom iets nog niet lukt en doet er dan vaak een schepje bovenop, zonder dat het effect heeft. Je hebt het gevoel dat je nog zo veel MOET..

Het kan ook anders:

Meer genieten van de kleine dingen, beter je eigen (lichamelijke) grenzen kennen, minder vanuit de automatische piloot leven, meer energie ervaren, beter slapen, minder piekeren, meer rust en ruimte in je hoofd, meer focus, minder kwaaltjes..

Ik vond het ook moeilijk

 

Het stemmetje in mijn hoofd was heel erg streng voor me. Ik moest heel veel en als dat niet lukt dan voelde het als falen. Ik vond mezelf vaak lui en snapte niet wat er mis was met me. Mijn lichaam gaf wel seintjes dat het te veel werd, maar negeren is soms makkelijker. Tot mijn lichaam echt aan de bel trok: Een tumor in mijn rug.. twee jaar revalidatie, mijn baan kwijt, relatie uit en nooit meer de oude Sylvia worden. Ik zat mentaal totaal in de knoop en kwam per ongeluk bij mindfulness uit. 

Nu voel ik me sterker dan ooit, zowel mentaal als fysiek. En dat terwijl ik ook nog borstkanker bleek te hebben toen ik 35 werd. Ik heb hard aan mezelf moeten werken, maar ik ervaar nu zo’n rust en kracht. Ik ken mijn grenzen goed, weet wat ik nodig heb om op te laden, slaap als een roosje en sta mijn mannetje op de moeilijke momenten van het leven. Ik gun jou dat ook. Het leven hoeft niet moeilijk of zwaar te zijn. We hebben het zo goed met zijn allen, maar toch ziet en voelt niet iedereen dat zo. 

 

Sylvia vanzn

Jezelf beter leren kennen en om leren gaan met stress, veranderingen en uitdagingen

In acht wekelijkse sessies van 2 uur gaan we in een groep van maximaal 12 deelnemers aan de slag om te leren dat je zelf in de hand kunt hebben waar je je aandacht op richt, wat voor jou werkt om te kunnen ontspannen en hoe je beter om kunt gaan met lastige gedachten (piekeren), gevoelens, emoties en pijn of ongemak in je lichaam. Door een Mindfulness MBSR training ontwikkel je een andere mindset en verminder je stress en krijg je meer energie. Het zorgt ervoor dat je meer geniet van de leuke dingen van het leven en beter kunt omgaan met de minder leuke momenten.

De onderwerpen die we behandelen tijdens de sessies zijn: automatische piloot, omgaan met tegenslagen, grenzen, stress, acceptatie, lastige gedachten en goed voor jezelf zorgen 

Deze training wordt in veel gevallen vergoed via je werkgever of door de zorgverzekeraar (dat check je hier).

Doe je mee?

Praktisch

Trainer: Sylvia van Zweeden (geaccrediteerd MBSR/MBCT trainer)

Maximaal 12 deelnemers

Data: 
3/11, 10/11, 17/11, 24/11, 1/12, 8/12, 15/12, 22/12 van 9:30-12:00u

Locatie: Puur & Intens, Mercuriusweg 12, Vlissingen

Kosten: 387,- incl. btw vergoeding mogelijk via werkgever of zorgverzekeraar

 

i

Wat je allemaal krijgt

Naast acht sessies van 2 uur ontvang je ook een inspirerend werkboek vol achtergrond informatie, wetenschappelijke onderbouwingen en oefeningen. Ook ontvang je alle oefeningen die we tijdens de training doen ook als audio bestanden. Zodat je ook thuis kan oefenen met mindfulness.

Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in

Via het contactformulier (klik hier) kun je je hiervoor aanmelden. Dit gesprek is puur ter kennismaking hier zijn geen kosten aan verbonden. Samen kijken we of de training iets voor je kan zijn en of dit het juiste moment is in je leven om te starten met mindfulness.

Aanmelden of nog vragen?