Individuele 
1-op-1 training

Mindfulness Training

Leer in 8 stappen je aandacht te trainen met mindfulness waardoor je niet alleen meer ontspannen bent, minder piekert en beter slaapt, maar ook lekkerder in je vel zit, weer kan genieten van rustmomenten en je ook nog effectiever wordt omdat je je beter leert focussen.

Beter voor jezelf leren zorgen. Beter je grenzen aan kunnen geven en niet meer piekeren.

Stel je eens voor. Hoe zou dat zijn?

Herken je dit?

  • Je hebt stress en bent gespannen.
  • Je to-do lijst is eigenlijk nooit af en je staat altijd ‘aan’.
  • Je kunt niet meer ontspannen en ongedwongen genieten.
  • Je piekert veel en je weet niet hoe je hoofd kunt laten stoppen.
  • Je bent prikkelbaar, slaapt slecht en wordt niet uitgerust wakker.
  • Je bent snel afgeleid, afwezig en mist overzicht en focus.
  • Je voelt je schuldig naar je partner en/of gezin omdat je er niet voor ze bent zoals je zou willen.
  • Zelden ben je ‘in het nu’. Je bent altijd bezig met wat nog moet of wat is gebeurt.

Maar wat is Mindfulness nu eigenlijk?

De 8 weekse Mindfulness Based Stress Reductie (MBSR) training is ontwikkeld aan de Universiteit van Massachusetts. Het is een combinatie van oosterse wijsheid en westerse psychologie. Een nuchtere training, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat mindfulness tot één van de meest effectieve instrumenten behoort met betrekking tot stressreductie. Maar eigenlijk is het veel meer dan dat alleen.

De mindfulness training wordt vaak ‘aandachttraining’ genoemd. Want dat is wat we doen, de aandacht trainen. Dat is nog niet zo gemakkelijk en hard nodig. Onze aandacht is namelijk vaak “all over the place”, behalve in het hier en nu.

 

We piekeren over het verleden of maken ons zorgen over dingen die misschien gaan komen. Voor je het weet zit je zo vast in je eigen (negatieve) gedachtenspiraal en handel je keer op keer op de automatische piloot, zonder er bij stil te staan of dat dat altijd even constructief is.

In de mindfulness training leer je je innerlijke processen te observeren. Zo word je je bewust van je automatische patronen in denken, voelen en doen. Je ontdekt hoe je je eigen geluk saboteert en wat je kunt doen om je destructieve patronen te doorbreken zodat je op een nieuwe, bewustere manier richting kunt geven aan werk en leven.

You can’t stop the waves, but you can

learn how to surf them -Jon Kabat Zinn

Hoe ziet de mindfulness training er uit?

 

De mindfulness training is praktisch, persoonlijk en wetenschappelijk bewezen. De training bestaat uit 8 lessen elk met een eigen thema.
Mindfulness leer je vooral door te oefenen en te doen. Je ontdekt verschillende aandachts- en concentratieoefeningen en bewegingsoefeningen. Daarnaast leer je
aan de hand van inzichtsoefeningen hoe jij stress opbouwt, wat jouw ‘ingesleten’ patronen zijn en hoe je deze kunt doorbreken.
Naast de wekelijkse lessen oefen je thuis ongeveer 30 minuten per dag zodat je steeds bewuster wordt, patronen gaat herkennen en nieuw gedrag aanleert.
Zo werk je in 8 weken aan meer rust in je hoofd, je lijf en je leven.

Resultaten

 Je hebt minder stress
 Je piekert minder
 Je zit lekkerder in je vel
 Je geniet meer van dit moment
 Je kunt je beter ontspannen
Je ervaart meer rust
 Je slaapt beter

 Je kijkt milder naar jezelf
 Je gaat beter met uitdagingen om
 Je zelfvertrouwen neemt toe
 Je kunt je beter concentreren
 Je wordt effectiever
 Lichamelijke klachten nemen af
✓ Je staat in je kracht

Praktisch

Testimonials & Featured Clients

Aliquam vehicula nunc facilisis tincidunt feugiat. Pellentesque sed viverra nisi. Fusce et laoreet augue. Quisque pretium, felis at volutpat rhoncus, ligula lectus semper urna.

Jhon Smith, CEO @ Labib Digital Studio

Duis tristique pretium nunc, eget imperdiet tortor auctor et. Mauris porttitor mollis metus at sollicitudin. Etiam id bibendum ipsum. Proin molestie, velit eget euismod rhoncus.

Jhon Smith, CEO @ Labib Digital Studio

Fusce in sapien sit amet lectus iaculis porttitor ac at magna. Proin at lectus tincidunt ante dapibus rhoncus. Maecenas eget ornare ipsum. Sed quis consequat lorem.

Thomson Polan, CEO @ Caramal Digital Studio

Sometimes I write About Writing

Intuïtie

Luister jij altijd naar je gevoel of die stem in je hoofd die aanwijzingen of raad geeft? Dit noemen ze intuïtie en iedereen heeft het. Alleen hebben we het tegenwoordig zo druk, dat we niet of te weinig luisteren naar onze intuïtie. In dit artikel lees je hoe dit komt en een persoonlijk verhaal over hoe het luisteren naar mijn intuïtie mij behoedde voor iets groots.

Maak je niet druk, het boeit niemand

Goed nieuws als je soms dingen laat omdat je bang bent dat anderen er iets van vinden. Het valt niemand iets op omdat iedereen te druk is met zijn/haar eigen leven. In dit artikel leg ik uit waar die gedachten vandaan komen en wat je er aan kunt doen.

Let’s Start a Conversation